TJO Konsultatsioonid

Väike-Paala 1, 11415 Tallinn
Tel 665 9525
Faks 665 9521
info[at]tjo dot ee

Otsi:
EST ENG RUS

Login
Kasutajanimi:
Parool:
Unustasid parooli?
Registreeru

  Kasulik info

Erinevad toetused

Intervjuud

Nõuanded

Korduma kippuvad küsimused

   Mis on lean
   6 sigma sisu
   Mis on DMAIC
   Mis on kvaliteedijuhtimine
   Juhtimissüsteemi auditeerimine
   Mis on ISO
   Mis on ISO 9001
   Mis on CE-märk?
   Mis tooted vajavad CE märki?
   Kes on tootja
   Mis on vastavushindamine?
   Mis on harmoneeritud standard?
   Sertifitseerimine, akrediteerimine, volitatud asutused
   Kes teostab turujärelevalvet?

Kasulikud tööriistad

Kasulikku lugemist

Standarditest

ISO 9001 käsiraamat

Artiklid

Enne 2002. a ilmunud artiklid



Firmast

Konsultatsioon

Koolitus

Kasulik info

Uudised

Mis on kvaliteedijuhtimine

Siinkohal ei tahaks laskuda filosoofilistesse aruteludesse kvaliteedi juhtimise võimalikkuse üle.

Praktikas toimib organisatsiooni tasandil lihtsustatult loogika:

  1. organisatsioon selgitab esmalt välja, mida tema klient soovib;
  2. seejärel hindab ta, kas ja millistel tingimustel on selle soovi rahuldamine võimalik
  3. sobivuse korral lepib organisatsioon kliendiga teenuse osutamise või toote pakkumise tingimustes kokku
  4. siis polegi muud kui hoolitseda antud lubaduste täitmise eest.

Arvestada tasuks siiski ka sellega, et iga enesest lugupidav organisatsioon peaks hoolitsema selle eest, et eelkirjeldatu pidevalt toimiks. Et töötulemused ei sõltuks mõnest inimesest, vahetusest vms. Selle saavutamiseks tulekski organisatsiooni tegevusi läbimõeldult korraldada. Tavapäraseks praktikaks on protsesside kirjeldamine ja nn standardprotseduuride (SOP) koostamine. Selle eesmärgiks on aidata kaasa õigete töövõtete kasutamisele.

Sageli arendavad organisatsioonid välja nn kvaliteedijuhtimissüsteemi. Selle aluseks on tavaliselt organisatsiooni protsessid, aga ka rahvusvahelised standardid, nt ISO 9001, ISO/TS 16949, ISO 13485 vm. 

NB: Juhtimissüsteemi ja protsesside arendamisel tasub arvestada, et kvaliteeti ei looda kontrolloperatsioonidega! Kontrolli läbiviimine aitab vaid hoolitseda selle eest, et nõuetele mittevastav materjal või (pool)toode ei liiguks protsessis edasi ega jõuaks sobimatul kujul kliendini.

Kvaliteedijuhtimise üldipõhimõtetest ja rakendatavatest tehnikatekst ning mudelitest on juttu erinevatel koolitustel, nt:

  1. ISO 9001-le vastav kvaliteedijuhtimissüsteem
  2. kvaliteedijuhi arenguprogramm (juhtimissüsteemi edasiarendamisele suunatud seminaride tsükkel)
  3. kvaliteediinseneri arenguprogramm (toodete-teenuste kvaliteeditaseme tõstmisele suunatud koolitusprogramm)
  4. lean 6 sigma green belt koolitusprogramm (toodete-teenuste kvaliteeditaseme tõstmisele suunatud koolitusprogramm)

Lähiaja koolitustega saate tutvuda koolituskalendrist

Kvaliteedijuhtimisega seonduvad ka paljud nõustamisprorgammid, nt: 

  1. Lean 6 sigma projektide läbiviimine
  2. Kvaliteedijuhtimissüsteemid (ISO 9001, ISO 13485, ISO/TS 16949)
  3. CE-märgi kasutamisõiguse saavutamine
  4. ISO 10002 juhistest lähtuva kliendikaebuste käsitlemise süsteemi juurutamine
  5. Juhtimissüsteemi arendamisega seonduv tugi-/ hooldusteenus
  6. Juhtimissüsteemi siseauditite läbiviimine teenustööna
  7. Enesehindamiste läbiviimine
  8. Juhtimiskvaliteedi auhinna taseme saavutamine

Lugege ka konsultantide nõuandeid. Samuti võite tasuta liituda TJO Uudiskirja saajatega.

Tagasi korduma kippuvate küsimuste juurde.

TJO Konsultatsioonid