1 minuti õppetund: Viska minema see pastakas...


Tead neid topse kontorilaudadel, mis on mõeldud kirjatarvete ja muu säärase hoidmiseks? Kui viibid praegu kontoris, on tõenäoline, et Sinu nägemisulatusse jääb üks selline tops, mis on täis erinevaid pastapliiatseid. Oma ülemist lauasahtlit avades leiad ilmselt veel paar erinevat kirjapulka…

 

 



Kas Sulle on tuttav situatsioon, kui kirjutama asudes avastad, et topsist võetud pastapliiats ei tööta, sest selle sisu on harva kasutamise tõttu kuivanud? Mida Sa sellega teed? Loomulikult!!! Paned topsi tagasi ja võtad järgmise, sest neid seal ju jagub. Samuti tühi? Paned topsi tagasi ja proovid kolmandat. Ka ei tööta? Tagasi topsi ja katsetad järgmist…

 
Kuigi toimiva pastaka leidmine kontoritöökohal ei ole ilmselt seotud märkimisväärse ajakuluga, ilmestab see näide siiski hästi inimloomust ja on ülekantav ka muudele töökohtadele, näiteks tootmisesse. Me ei raatsi asjadest loobuda, kasutuskõlbmatuid asju ära visata ja kogume seetõttu enda ümbrusse – äkki läheb seda kunagi millegi jaoks vaja?
 
Ka 5S ehk puhtuse ja korra tagamise süsteemi rakendades tasub töökohal vajalike töövahendite sorteerimisel lähtuda kuldsest reeglist – „üks on parim“. Tegelikult ei vaja Sa topsitäit mittekirjutavaid pastapliiatseid, vaid kõigest ühte, mis tõepoolest ettenähtud töö ära teeb.  



© TJO Konsultatsioonid