Järgmine samm...


Veebruar 2007

Hiljuti kohtusin ühe mööblitootmise ettevõtte juhiga. Tema juhitav ettevõte on tegutsenud kümmekond aastat ja põhineb eesti kapitalil. Tootmismahud hetkel on suured, kuid tooted nõuavad üha keerulisemaid lahendusi ja suuremaid tööjõukulusid.

Mis on muutunud viimaste aastatega ja mis saab edasi?
Ettevõtte juhi arvamusel on vähenenud "õnneotsijate" arv ehk kliendid, kes tulevad ettevõttesse ja "panevad lauale" suuri ja väga suuri tellimusi. Lisaks lõpututele hinnakalkuleerimistele oli loomulikult selliste tellimuste puhul ka tellijal oma üllatus varuks - nimelt toodete väga madal hind. Soovitav hind võrdus tihtipeale materjalide omahinnaga. Sellised kliendid on enamjaolt turult kadunud.



Üheks suuremaks muutuseks peab tegevjuht ettevõtete spetsialiseerumist toodangu osas. Kui mõned aastad tagasi püüdsid ettevõtted toota kõiki tooteid, mis turul saada oli, siis tänaseks päevaks on tootjad välja arendanud oma tugevad küljed ja spetsialiseerunud kindlale tootegrupile. Üha enam on ettevõtted valmis tootma keerukamaid ja töömahukamaid tooteid.

Konkurentide osas ei ole viimase viie aasta jooksul märgata uute tulijate/tegijate juurdekasvu, pigem on suund ettevõtete ühinemisele. Raske on välja tuua viimasel viiel aastal kohalikule turule loodud tõsiseltvõetavaid ettevõtteid mööblitööstuse valdkonnas. Uusi ettevõtteid ei teki, sest Eesti majandusruumi edu või õigemini investeerimise eelised (odav tööjõud, toormaterjali kättesaadavus, normatiivid töökeskkonnale jne) on kadumas.  Kui antud olukorras teha mahulisi investeeringuid uue tootmisettevõtte loomiseks, peaks selleks olema veel mingi eriline eelis.

Endiselt on väga suureks probleemiks toodangu müügihindade püsimine samal tasemel, mis mõned aastad tagasi, kuigi tootmiseks vajalike ressursside hinnad on kasvanud. Materjalide ja tööjõu hinnatõus sunnib tegema tõsisemaid pingutusi tootmisefektiivsuse osas. Samuti valmistab tootjatele muret kasvav materjali defitsiit. Nimetatud probleemi  lahendamisel on oluliseks osaks pikaajaliste ning usaldusväärsete tarnijate võrgustiku loomine.

Mis saab edasi? Järgneva sammu teostamisel peab ettevõtte juht oluliseks juhtimissüsteemi arendamist ja tootmisefektiivsuse tõstmist. Et konkurentsis püsida, on vaja tegutseda kiirelt ning efektiivselt.
Siinkohal on heameel tõdeda, et TJO Konsultatsioonid on välja töötanud tootmisefektiivsuse programmi, mis on meie klientide seas äratanud suurt huvi nii tootmisefektiivsuse analüüside kui ka tootmisefektiivsuse programmi osas.
Konsultandi kaasamine aitab:

  • tagada soovitud tulemuste saavutamise kokkulepitud aja jooksul;
  • vältida "jalgratta leiutamisega" seonduva mõttetu ajakulu tekkimist;
  • saavutada esimesi mõõdetavaid tulemusi juba suhteliselt lühikese aja jooksul;
  • tootmisega seotud juhtidel võita juurde aega oma töövaldkonna analüüsimiseks ja korrastamiseks;
  • suurendada tootmispersonali kaasatust, võimekust ja motivatsiooni;
  • tagada kaasaegsete tootmisefektiivsust tõstvate meetmete rakendamist organisatsioonis;
  • tagada neutraalse ning objektiivse arvamuse ettevõttes eksisteerivast olukorrast.

Edu tootmisefektiivsuse tõstmisel!

TJO Konsultatsioonid

Lugege ka teisi TJO Konsultatsioonide nõuandeid




© TJO Konsultatsioonid