TJO Konsultatsioonid

Väike-Paala 1, 11415 Tallinn
Tel 665 9525
Faks 665 9521
info[at]tjo dot ee

Otsi:
EST ENG RUS

Login
Kasutajanimi:
Parool:
Unustasid parooli?
Registreeru

  Kasulik info

Erinevad toetused

Intervjuud

Nõuanded

   1-minuti õppetund: Mida on tootmisettevõttel õppida Vormel-1-st?
   1 minuti õppetund: Me ei tohi seda klienti kaotada
   1 minuti õppetund: Viska minema see pastakas...
   Operatiivne või strateegiline plaan
   ISO 9001:2015 toob uuendusi – III osa
   ISO 9001:2015 toob uuendusi – II osa
   Kas ruumipuudus tootmises on põhjus või tagajärg?
   Kas esimene „lean-vasikas“ peab ikka aia taha minema?
   Möödalaskmistest Lean põhimõtete ja tehnikate rakendamisel
   Partiitootmine vs ühe toote voog (one piece flow)
   Kiire tootevahetus SMED tehnikaga
   Lean-tehnikate rakendamise tase tootmisettevõtetes
   Juurpõhjuste analüüsi tööriistad ja 8D raport
   LEAN Manufacturing erinevate variatsioonidega
   Tark ei torma põhimõte tootmisettevõttes
   ISO 9001:2015 toob uuendusi – I osa
   ISO 9001 – kas ainult sertifikaadi pärast?
   Dokumendihalduse lahenduste uuring

Korduma kippuvad küsimused

Kasulikud tööriistad

Kasulikku lugemist

Standarditest

ISO 9001 käsiraamat

Artiklid

Enne 2002. a ilmunud artiklid



Firmast

Konsultatsioon

Koolitus

Kasulik info

Uudised

Kuus põhjust, miks rakendada LEAN 6 SIGMA põhimõtteid

Miskipärast valitseb Eesti ettevõtjate hulgas arusaam, et mujal maailmas edu toonud juhtimismeetodite rakendamine on meie oludes kallis, aeganõudev ja väheviljakas. Püüame siinkohal selgitada, et Lean ja 6 Sigma põhimõte rakendamine toimib täpselt vastupidiselt juurdunud tavateadmisele.

Terminoloogilises mõttes olgu selgitatud, et Lean, ehk algselt Toyota tootmissüsteem ja Six Sigma, ehk Motorola juhtimissüsteem on tänapäeval integreeritud ühtsks põhimõtete ja meetodite kogumiks, mille üldnimetus on Lean 6 Sigma.

Allpool käsitleme kuut väärtuslikku asja, mida Lean 6 Sigma meetodite rakendamine kaasa toob.

1. Klientide lojaalsuse suurenemine

Iga edukas äri püüab oma olemasolevaid kliente hoida ja uusi juurde saada. See on võimalik ainult läbi klientide rahulolu kõrge taseme. Kliendi kogemus teie toote või teenuse kasutamisest, vastavus ootustele nii kvaliteedi, tarne aja kui hinna suhtes on kriitilise tähtsusega. Kahjuks paljud firmad ja organisatsioonid pööravad kliendi rahulolule pealiskaudset või formaalset tähelepanu. Ja mis veelgi hullem, süüdistatakse kliente oma äri spetsiifika mittetundmises selmet vaadata olukorrale tarbija vaatevinklist.

Lean meetodid aitavad väljaselgitada need väärtused, mille eest klient tegelikult maksta tahab ja korraldada oma protsessid nii, et kõik kliendi jaoks väärtust mitteloovad tegevused oleks elimineeritud.

6 Sigma tehnikad aitavad aru saada vigade põhjustest ja luua süsteem, mis välistab vigade ja mittevastavuste tekkimise.

B2B sektoris olete alati eelistatud tarnija, kelle kliendid on veendunud teie Lean 6 Sigma süsteemide toimivuses. Ka hinnasurve on väiksem.

2. Parem ajakasutus

Lean 6 Sigma üheks põhieesmärgiks on teie äriga seotud ressursside võimalikult tõhus kasutus just ajalises mõttes. Time is money põhimõte kipub sageli ununema, kui me otsime informatsiooni või asju, teeme midagi ümber, otsime süüdlasi või ootame midagi.

Õigeid tehnikaid kasutades ja õigeid eesmärke seades on mõttetut ajakadu võimalik drastiliselt vähendada. Selgub ka, kui suur on teie äris seotud kapitali tegelik potentsiaal kasumit toota. Arvestama peaks sellega, et tõhus ajakasutus ei ole inimloomusele sünnipäraselt kaasa antud. Seda peab õppima ja harjutama. Alustada võiks sellest, et lugege kokku, mitu korda teid töö tegemisel segati ja mis põhjustel.

3. Vähenenud tsükliaeg

Tsükliaja mõiste on Eestis vähe levinud, seepärast mõned selgitused. Laiemas plaanis on tsükliaeg ajavahemik alates teie ressursside (kapitali) rakendamisest kuni ressursside korvamiseni koos kasumiga (võrreldav, kuid mitte samastatav toote elueaga). Kitsamas mõistes tähendab see 1 tootepartii valmistamise aega või 1 teenuse osutamiseks kulutatud aega. Näiteks, pangas on laenukäsitluse tsükliaeg laenutaotluse esitamisest kuni raha laekumiseni kliendi kontole, ajakirjade trükkimisel kirjastaja materjalide saabumisest kuni valmistoodangu jõudmisest levitajani, vormelisõidus rehvivahetuse ja tankimise aeg. Lean 6 Sigma põhimõtted töötavad igal pool – tsükliaega vähendavalt.

Keerukamate projektide puhul, eriti kui asi on uus, kipub kõik venima ja lubatud tähtajad saavad ületatud. Lean 6 Sigama meetodeid rakendades on võimalik ennetada tekkivaid probleeme kaasates seotuid spetsialiste protsesside kavandamisse. Unustage hierarhia, osakonnad ja käsuahelad protsessi planeerimise etapis.

4. Töötajate motivatsiooni ja pühendumise suurenemine

Ei ole uudis, et töötajate motiveerimine on Eesti ettevõtetel üks suurimaid probleeme. Küsimus ei ole ainult palgas, vaid suhtumises, kaasamises ja eesmärkide seadmises. Iga jätkusuutlik tegevus peab lähtuma põhimõttest, et tegijad on ise sellest huvitatud ja panustavad parima tulemuse saavutamiseks. Lean 6 Sigma rakendamine vähendab oluliselt tööstressi (Kas ma tegin ikka õigesti ?), vähendab mõttetuid tegevusi ja võimaldab kõigil töötajatel nautida väärtusloome protsessi.

Pideva parendamise ja töötajate süsteemse kaasamise abil, rakendades järeleproovitud meetodeid, muuhulgas asjakohaseid koolitusi, säästate värbamise ja uute töötajate väljaõppe kuludelt.

Lean 6 Sigma põhimõtted seonduvad ka ergonoomika, tööohutuse ja riskide hindamisega. Protsesside ja töövõtete disain parima tulemuse saavutamiseks minimaalse füüsilise ja vaimse (negatiivse) koormusega peaks olema iga ettevõtte üks prioriteetidest.

5. Strateegiline planeerimine

Parim viis tänapäeva ebakindlas maailmas ellu jääda on omada ise kindlat plaani. Kui olete määratlenud oma missiooni ehk defineerinud oma äri olemuse ja viinud läbi selle SWOT analüüsi aitavad Lean 6 Sigma meetodid keskenduda parendamist vajavatele valdkondadele.

Näiteks, kui te tahate olla hinnaliider, kõige odavam tegija turul, saab Lean 6 Sigma tehnikaid kasutades timmida protsesse minimaalsele ressursikulule, vähendada keerukust, leida ja “kasvatada” teie strateegiaga sobivaid tarnijaid ning lõppkokkuvõttes tõsta kasumi marginaali. EasyJet on jätkuvalt kõige odavam ja kõige kasumlikum lennufirma tänu valitud strateegia rakendamisele õigete meetoditega.

Ka strateegia regulaarseks ülevaatamiseks ja vajadusel muutmiseks on Lean 6 Sigma meetodid kasulikud. Oluline on reageerida varakult turu muutustele, veel parem ennetada või ise suunata neid muutusi.

6. Parem tarneahel

Igal firmal või organisatsioonil on toimimiseks vajalikud sisendid. Nendest sõltub, kuivõrd suutlikult te oma timmitud tootmist või teenust suudate rakendada. Oluline on teada, et mida enam te Lean 6 Sigma põhimõtteid rakendate, seda enam saavad teie tarnijad aru mida te tegelikult tahate. Tegemist on „nakkushaigusega“ : mida rohkem te oma partneritega suhtlete, seda paremini mõistab ta teie soove ja vajadusi.

Ettevõtete ja organisatsioonide puhul on targem juurutada formaliseeritud süsteem, mis tagab suhtluse ja tagasiside igaks olukorraks. Samuti on oluline vähendamise põhimõte: vähem tarnijaid, vähem transporti, vähem arveid. Mida konkreetsemalt te oma nõudmised suudate defineerida, seda paremaid tarnijaid te saate.

Tulles tagasi loo alguse juurde – Lean 6 Sigma on jõukohane kõigile organisatsioonidele, kes tahavad vähendada kulusid läbi tõhusama toimimise suurendades samal ajal kõigi osapoolte rahulolu.

Ain Veskiväli

TJO Konsultatsioonid

Seonduvad teemad

Lean 6 Sigma tehnikaid käsitletakse ka

  1. meie avalike koolituse tsüklis Lean Six Sigma Green Belt koolitusprogramm
  2. koolitusel Sissejuhatus Lean Six Sigmasse
  3. tasuta lühikoolitusel Lean 6 Sigma ja DMAIC metoodika rakendamine

 

Oleme meelsasti valmis vastama teie küsimustele täpsemalt. Loomulikult oleme valmis pakkuma omapoolset abi lean 6 sigma koolitus- ja nõustamisprojektide läbiviimisel organisatsioonisiseste programmidena. Palun andke meile oma soovidest teada!

Lugege ka teisi artikleid