See veebileht kasutab küpsiseid (cookies).

Jätkades TJO Konsultatsioonide veebilehe kasutamist, nõustud meie kasutajakogemuse parandamiseks mõeldud küpsiste ja nende kasutamise tingimustega. Tutvu meie andmekaitse põhimõtetega.

Peamise sisu sektsioon

Kuidas teavitada üldsust sertifikaadi olemasolust?

Ilmselt soovib iga rahvusvahelise sertifikaadi pälvinud organisatsioon demonstreerida oma usaldusväärsust, kliendikesksust või keskkonnasõbralikkust klientidele, partneritele ning laiemale avalikkusele. Paraku tehakse sellelaadse teavitustöö käigus vigu, mis võivad viivad osaliselt vale või segadusttekitava informatsiooni edastamiseni ja seeläbi võib organisatsiooni usaldusväärsus hoopis kahaneda.

ISO (International Organization for Standardization) on andnud välja juhtnöörid organisatsioonidele, kes on viinud oma juhtimissüsteemi vastavusse ISO 9001:2000 või ISO 14001 nõuetega ning soovivad sellest üldsust teavitada. Kuivõrd ISO 9001 standardi 1994. aasta versioon ei ole enam ametlikult kehtiv, kuid mitmedki organisatsioonid ei ole veel suutnud oma juhtimissüsteemi uue standardi nõuetega vastavusse viia, siis nõuab ISO viitamist otseselt ISO 9001:2000 standardile, mitte lihtsalt “ISO 9001-le”.

Järgnevalt toome mõningad põhilised reeglid ja soovitused, millest tuleks üldsust teavitades lähtuda:

1. ISO 9001:2000 ja ISO 14001 standarditel puudub oma logo. Standardiorganisatsiooni ISO logo kasutamine oma organisatsioonist ja sertifikaadist teavitamisel on keelatud. Selle asemel saab kasutada oma sertifitseerija logo. Vastavad tingimused on reeglina sätestatud sertifitseerimislepingus. Vajadusel võib küsida sertifitseerijalt täpsustavat informatsiooni ning soovitavalt ka materjale trükikõlbulikus formaadis (vastasel korral on oht eksida reeglite vastu).

2. Kasutage alati standardi täpset nimetust – kui teie organisatsioon on sertifitseeritud ISO 9001:2000 või ISO 14001 standardi järgi, siis ärge kasutage termineid „ISO-sertifitseeritud” „ISO 9000″, „ISO 9001″ või „ISO 14000″.

3. Paljud on kasutanud terminit „akrediteerimine”. ISO 9001:2000 ja ISO 14001 standardite järgi sertifitseeritakse, mitte ei akrediteerita.

4. Ärge kasutage ISO 9001:2000 või ISO 14001 standardi vastavust tootel, pakendil või tootega kaasneval infomaterjalil nii, et tarbija arvaks, et tegemist on tootesertifikaadi või tootegarantiiga. ISO 9001:2000 ja ISO 14001 alusel on sertifitseeritud organisatsiooni juhtimissüsteem, mitte toodang.

5. Andke teada ka sertifikaadi käsitlusalast (ulatusest). Kui sertifitseeritud on vaid osa organisatsioonist, ei tohi jätta muljet, et sertifitseeritud on kogu organisatsioon.

Juhtnööridega saate täpsemalt tutvuda ISO koduleheküljel. Sealt on võimalik tasuta allalaadida ka vastavasisuline pdf-formaadis brošüür. Loodetavasti aitavad need teil korrektselt teada anda oma edusammudest kvaliteedi- ja keskkonnajuhtimise vallas ning tagavad usaldusväärsed suhted erinevate huvigruppidega.