TJO Konsultatsioonid

Väike-Paala 1, 11415 Tallinn
Tel 665 9525
Faks 665 9521
info[at]tjo dot ee

Otsi:
EST ENG RUS

Login
Kasutajanimi:
Parool:
Unustasid parooli?
Registreeru

  Kasulik info

Erinevad toetused

Intervjuud

Nõuanded

   1-minuti õppetund: Mida on tootmisettevõttel õppida Vormel-1-st?
   1 minuti õppetund: Me ei tohi seda klienti kaotada
   1 minuti õppetund: Viska minema see pastakas...
   Operatiivne või strateegiline plaan
   ISO 9001:2015 toob uuendusi – III osa
   ISO 9001:2015 toob uuendusi – II osa
   Kas ruumipuudus tootmises on põhjus või tagajärg?
   Kas esimene „lean-vasikas“ peab ikka aia taha minema?
   Möödalaskmistest Lean põhimõtete ja tehnikate rakendamisel
   Partiitootmine vs ühe toote voog (one piece flow)
   Kiire tootevahetus SMED tehnikaga
   Lean-tehnikate rakendamise tase tootmisettevõtetes
   Juurpõhjuste analüüsi tööriistad ja 8D raport
   LEAN Manufacturing erinevate variatsioonidega
   Tark ei torma põhimõte tootmisettevõttes
   ISO 9001:2015 toob uuendusi – I osa
   ISO 9001 – kas ainult sertifikaadi pärast?
   Dokumendihalduse lahenduste uuring

Korduma kippuvad küsimused

Kasulikud tööriistad

Kasulikku lugemist

Standarditest

ISO 9001 käsiraamat

Artiklid

Enne 2002. a ilmunud artiklid



Firmast

Konsultatsioon

Koolitus

Kasulik info

Uudised

Koostöö tarnijatega tootmise tulemuslikkuse suurendamise vankri ees


Detsember 2006

Ettevõte kaasab toodete arendus- ja tootmisprotsessi oma tarnijad, aidates mõista, milleks nende poolt tarnitud materjali või komponenti kasutatakse ning milline on nende toote lõppkasutuse otstarve.

Igapäevane tegevus tootmisega või teenuse pakkumisega seotud ettevõttes sisaldab ühe olulise osana koostööd tarnijatega ja/või allhankijatega. Nende koostööst sõltub suuresti see, kas ettevõte suudab täita oma klientide nõudmisi või nendega kokku lepitud tingimusi toote/teenuse kvaliteedile.

Lähtudes oma varasematest kogemustest teeninduses, kaubanduses ja tootmises, võin suure tõenäosusega väita, et tavaolukorras piirduvad ettevõtte suhted tarnijatega ostmisega. Tarnijad varustatakse tellimuse esitamisel tootmisspetsifikatsioonide ja/või teostusjoonistega. Vastuvõtu käigus kontrollitakse saabuvate kaupade kvaliteeti ning vajadusel rakendatakse tarnijate/allhankijate toodetele kvaliteedikontrolli tootja juures. Kehtivate tarnelepingute lõppedes toimuvad uue perioodi tarnete osas hinnaläbirääkimised. Suhted on olemas, kuid enamasti käib kauplemine ja võimaluste otsimine oma kulude vähendamiseks.



Tulemuslikkuse suurendamise eesmärki silmas pidades on ettevõtete vahelise suhtlemise sisu kriitilise tähendusega. Tarnijad peavad mõistma, milles seisneb ettevõtte poolt pakutava toote/teenuse kasutusotstarve ja kasulikkus kliendile ning millises tootmisprotsessi etapis nende pakutavat toodet või teenust ettevõte kasutab. Ei maksa peljata oma toote/teenuse kohta käiva info andmist tarnijatele, vajadusel selgitamist ja näitlikustamist. Saavutada tuleks olukord, kus on võimalik arutada tulude suurendamise võimalusi.

Tarnijate kaasamiseks kasutatakse kõiki vajalikke ja võimalikke võimalusi

Tarnijate kaasamiseks tuleb ettevõttel läbi kaaluda kõik olemasolevad võimalused ja vajadusel neid juurde luua. Tootmise tulemuslikkuse parandamise eesmärgi täitmisel ei maksa end tagasi hoida. Võimalusi on mitmeid, lisan siia vaid mõned näited:

Tehniline ja arendusalane abi. Ettevõte võtab vastu tarnijate päringuid toodete tehniliste parameetrite ja probleemide kohta ning töötajad annavad abi tarnijale probleemide lahenduste leidmiseks.

Haldurite määramine. Ettevõttes on olemas tarnijate sissetulnud päringuid vastuvõttev ja neile vastamist korraldav töötaja. Ettevõtte töötajatel on piisav tööalane keeleoskus suhtlemaks tarnijatega kodu- ja välismaal. Tarnijad on informeeritud, kellega võtta ettevõttes ühendust tehnilist laadi probleemide tekkimisel.

Samaväärne suhtlemine ettevõttesiseste allüksustega. Ettevõtte tootmisprotsessis osalevad allüksused on võimelised osutama tehnilist abi ülesvoolu asuvatele üksustele.

Ühised väärtusanalüüsi uurimisrühmad. Kogutakse parendusettepanekuid toodetega seotud tehniliste probleemide kohta. Ettevõte on moodustanud koos tarnijate esindajatega koostöögrupid toodete alaste teadmiste ülekandmiseks ja vajadusel tootmisoperatsioonide optimeerimiseks.

Ettevõte arendab välja koos oma tarnijate ja allhankijatega ühise tootmise efektiivsuse parendamise süsteemi.

Tulles tagasi esimeses osas väljendatud mõtte juurde, pole ettevõtte jätkusuutlikkuse seisukohalt esmane ülesanne mitte oma kulude vähendamine, vaid tulude suurendamine tarnijate kaasamise abil. Selleks on tarnijate valimise ja hindamise käigus võimalik välja sõeluda need, kelle eesmärgid ja väärtushinnangud on sarnased ettevõtte omadega, ning soov areneda vähemalt sama suur. Vastav eelsoodumus annab võimaluse arendada ühiselt välja tootmise tulemuslikkuse parandamise süsteem, millest võidavad kõik osapooled.

Lõpetuseks lisan, et tarnijate/allhankijate kaasamine ja tihedam sidumine oma ettevõtte tootmisprotsessi on vaid üks võimalustest. Koostöös meie kogenud konsultantidega tasub analüüsida läbi ka teised võimalused ja seejärel otsustada, mida esmajärjekorras teha ettevõtte tootmise tulemuslikkuse suurendamiseks.

Õnnestunud tarnijate valikut ja edu soovides,

TJO Konsultatsioonid

Lugege ka teisi TJO Konsultatsioonide nõuandeid